My Bro's Wedding


1 Mei 2011 (Ahad) - Majlis perkahwinan abg...walaupn cuti umum Hari Pekerja, kitaorg terpksa gak bekerja huhu...ini adalah kenduri yg pertama dlm family aku...abg aku yg sulung...dah tentulah meriah. Alhamdullilah semuanya berjalan lancar..owh tapi aku agak terkilan dan rasa ralat sbb tak sempat nak bergambar satu family...pelamin dah cantik,baju pengantin dah cantik, baju keluarga dah sedondon...tp gambo xde...hukhuk aku lak rasa sedey :-(
Itulah yg tjadi klau knduri dibuat secara gotong royong. Ahli keluarga sibuk dgn keje masing2. Mak ayah pengantin jgn cakap la..sibuk melayan tetamu yg dtg..pastu pengantin sibuk layan kawan2...bila dah tetamu balik, masing2 dah penat..xde mood nak tgkap gmbr..pengantin pn dah salin baju...huurrrrmmmmm....

Kenduri sebelah pengantin perempuan bulan Mac tempoh hari di Kuala Berang, T'ganu...tp aku xsmpat lak nak update cerita tentang knduri kat sana..errrmm mcm2 hal..kelakar pn ada..mana tak nya..abg aku ni bole lak silap baju...baju bsanding bole lak pakai ms majlis akad nikah tu..kah! kah! kah! aku rasa dia gabra kot..sbb tu dia pn xtau mana satu baju nikah dan mana satu bju sanding...harap2 la masa knduri aku nti xde la perkara2 yg mcm ni jadi...hihi

Kenduri abg aku ni dibuat secara gotong royong antara kaum keluarga..ada juga jiran2 yg terdekat dtg tolong..pakcik2 ramai yg ada pengalaman memasak..ada yg dulu bekas chef askar, ada yg buka kantin sek..pndek kata, setakat masak 1 ribu org tu..kacang jer pada diaorg...masak sndiri ni pada aku mmg mjimatkan..cuma agak penat la..penat sblm kenduri,semasa knduri dan selepas kenduri yer !!! rasa mcm nak pengsan pn ada...(wlupn aku bukan tukang msak :-P)...

Org yg hidang lauk, bancuh air, basuh pggan pulak adik lelaki aku import kawan2 dia..nasib baik la ada diaorg...klu x, mau kelam kabut jugak...


Pelamin & make up by Akma Sri Andaman..dulu masa aku bertunang pn amik ngan Kak Akma..(kitaorg dah ikat kontrak...smua adik beradik kawin nti nak amik ngan Kak Akma...hehehe)..aku sgt suka pelamin ni..semua bunga kat pelamin tu adalah fresh flower..i likessss!!!

Ni pulak khemah utk pengantin

DJ on the day...


Aku telah dilantik sbg camerawoman yg tidah bertauliah...tgh2 nak tgkap gmbr,org dok tnya senduk la,itu la..ini la..amikkan tu la...adeehhh masa bila aku nak tgkap gmbo pengantin ni...kan senang ada OP (official photographer)...dah tentu keje dia tgkap gambooo jer...xper la,nti masa kenduri kawin aku nti, semua ckp nak bergambar sakan...ok la,nti aku buat knduri masak catering yer...semua org leh jadi mak datin, pakai glamer2...posing2 sakan eh...*hahaha* gelak

Majlis yg sederhana tp meriah dgn kedtgan sanak saudara yg dekat dan yang jauh...yg best ada cabutan no bertuah kpd mereka2 yg buat keje...dari tukang masak, tukang buat air, tukang jaga lauk, tukang angkt hidang, tukang sambut tetamu dan segala2 nyer lah...

Okeh..ni bukan hadiah pengantin yer..tp ni la hadiah2 utk cabutan nti...ada la dlm 50 hadiah. Ni pak ngah ngan cousin aku...yg ditugaskan utk jaga hadiah ni..dan arrangekan pasal cabutan bertuah nti..

sedang sibuk menyiapkan meja kek utk acara ptong kek nti...
Kek + 50 cupcakes choc moist ni di sponsor oleh adik pengantin...sape lg..aku ler...heheh...order kat kak Fina di Taman Meru..harga RM 270..sewa alas ngan meja tu RM 20...so total RM 290..nyummmsss menyelerakan la nmpk kek ni....nak tau x, kek ni kena dijaga, sbb aku perasan pas satu2 cupcakes ni ilang sblm acara potong kek...moral - jgn letak kek tu awal sgt..dah nak dekat2 acara ptong kek, sepatutnya baru la letak..ok

Pengantin dah tiba...
Keluarga pengantin perempuan dari Kuala Berang


mak menepung tawar
giliran abah pula....
 
siblings & cousins

cupcakes yg td penuh dah hilang......

SELAMAT PENGANTIN BARU kepada abgku dan kakak iparku...semoga kalian berbahagia dan berkekalan hingga ke akhir hayat...amin
Terima kasih pada semua ahli keluarga yg dekat dan yang jauh...yg sggup bertungkus lumus membantu keluarga kami...hanya Allah sahaja yg mampu membalas petolongan kalian semua...

Hoooreeeeyyyy......kenduri kami dah setel....*mgkn itu yg tersirat di sebalik senyuman mereka kan....

okeh..pasni our big day pula....*wink* :-P !!!!! (risauuuuuuuuuuuuuu............................)

testing mcm mana nak dok atas pelamin nti *ngeh3x*

Comments

  1. komen utk gambar last; salah pose tu..penganten kena duduk tegak2...takbley lentuk2 macam tu...ha2

    ReplyDelete

Post a Comment

hanizamhuri@gmail.com

Popular posts from this blog

Jemputan Majlis Aqiqah & Kesyukuran

Persediaan ke China

Family trip ke Sabah 2018: Penginapan di Kota Kinabalu