Dekorasi::Ruang Tamu

assalammualaikum semua,

dah lama nak share tentang dekorasi rumah
walaupun aku tak pandai pun bab-bab dekorasi ni tapi aku sukaaaaa baca tentang dekorasi
terutama dekat blog dan majalah

kali ni aku nak share dekorasi ruang tamu rumah aku...
tema rumah aku kononnya moden kontemporari la sangattttt :):)
sebenarnya belasahhhh je.
dah lama nak share tapi tak berkesempatan nak snap gambar je
biasalah bila ada anak-anak kecil ni, rumah memang bersepah macam tongkang pecah
ni pun aku dapat snap gambar masa anak-anak sedang tidur
dapatlah kemas apa-apa yang patut kan, baru la semangat nak snap gambar
lepas diaorang bangun, keadaan jadi macam asal semula...kadang-kadang macam dilanda todak hakhak!!!

rumah aku jenis kondominium dengan keluasan 1100 kaki persegi
tak besar mana tapi alhamdulillah, inilah syurga kami sekeluarga

dekorasi ruang tamu aku biasa-biasa je, rumah kecil kan...nak hias lebih-lebih pun tak boleh sangat, agak terhad....
ni kalau nak beli perabut pun dah tak boleh, takde ruang dah.
dengan anak-anak yang semakin lasak....tu pun dah ada pasu yang pecah la, frame yang rosak la akibat jatuh [eh...anak juga dipersalahkan....ampunnnn!!!]

dinding aku pilih kaler merah mak ngahhhh giteww.....tah apsal aku berkenan warna ni masa nak masuk pindah rumah dulu.
padahal aku bukan peminat kaler merah pun.
orang yang aku upah cat rumah ni pun kata tak cantik kaler merah.
ahhh....ada aku kisah...janji cantik dekat mata aku kan hihi.
dah 4 tahun pakai kaler ni, ada terniat nak ubah selera tukar warna lain...
tapi tak terbuatttt....tah bila agaknya.

inilah ruang santai kami sekeluarga
jadi tempat bermain anak-anak juga....walaupun mama dah sediakan playroom untuk diaorang
nak juga main kat sini tauuu...ggggrrrr
sebab tu tempat ni kemas 5 minit, lepas tu bersepah semula....sabor je laaa

banyak benda lagi nak make over....tapi disebabkan kekangan masa dan bujet, so kiv je la
ada rezeki nanti baru make over yeee....

dekorasi ruang tamu



dekorasi ruang tamu
sofa kecil untuk 'bos' paling besar duduk menonton tivi



dekorasi ruang tamu



dekorasi ruang tamu




dekorasi ruang tamu
bekas letak segala remote tu beli dekat kedai RM2 je
pasu kaktus kecik sebiji lagi dah pecah keje anak-anak la :):)




dekorasi ruang tamu
hiasan di tepi tv




dekorasi ruang tamu
ada sedikit ruang kosong di tepi sofa diletakkan meja kecil untuk letak frame gambar family

dekorasi ruang tamu


dekorasi ruang tamu



dekorasi ruang tamu



Comments

Popular posts from this blog

Jemputan Majlis Aqiqah & Kesyukuran

Persediaan ke China

Family trip ke Sabah 2018: Penginapan di Kota Kinabalu