kad kahwin - bikin hati panazzzz

Pagi tadi call kedai True Love Bangi, semalam tak dapat call sebab kedai tutup pada hari Isnin.
Hani pun bgtau kad dalam pihak lelaki tak cukup sebanyak 463 keping.
tau tak diaorg cakap apa, mustahil tak cukup.
Pihak printing tak nak bertanggungjawab, tak akan printing semula.
Diaorg dah check dgn mesin, mmg ada rekod dah print 1000 keping.
Klu tak cukup dalam 100 camtu, maybe diaorg percaya.
Apa lagi, darah sudah naik atas kepala la...
Mula la hani nak mengamuk. Siap minta no fon bos diaorg.
Berani kerana BENAR !!!!! 
Dah 2 hari check, mmg confirm takde, dalam kereta, dalam rumah...
TAKDE !!!!
Dah bagi tak cukup, nak salahkan kita pulak.

Kita bayar benda ni, bukan dapat free okehhhh !!!!!!
setiap sen yang kita keluarkan, dah tentu kita mahukan apa yang kita bayar.

Memang la rekod kat mesin 1000 keping, tapi adakah keluar mesin tu terus je sampai kat 
customer???? dah tentu tak kan.....proses nak angkut dari kilang ke kedai, mana la tau ada yang tercicir.
Kat kedai pun, pekerja ni tak kira cukup ke tak.
Tak kan la customer nak kira kat kedai tu. Lain la klu pekerja dah kira, mmg la bole nak salahkan customer.
Ni diaorg pun tak kira....camne tu????

Hani dah berpikir2...klu diaorg tak nak print semula balance yang tak cukup tu, hani nak pulangkan semua kad dan minta semula duit....

@

Buat report kepada tribunal pengguna. 

So, korang jangan takut kalau perkhidmatan/brg yang korang terima tidak memuaskan hati.
Sebab kita ada tempat untuk membuat tuntutan dan aduan. Tuntutan yang tidak melebihi RM25 ribu.
Maksudnya kalau tuntutan korang sebanyak RM100 pun masih boleh membuat aduan. Inikan pula kes hani RM1200...

After hani minta no fon bos & kilang printing tu, pekerja tu call hani semula utk kali ke 3. 
Kali ni baru dia cakap kilang printing tu akan printing semula. 
Haaa.....nsib baik. Kalau tak, memang kena sembur la lagi kan...
Tapi sian jugak kat pekerja tu, dah la kena marah ngan hani...kena marah ngan tokei kilang printing tu...
Nasib ko la...dah aku deal ngan ko....

Balance tu lagi 2 minggu lg baru siap...lamanya...
Ke saje buat2 lama....
Xper la, janji korang ganti semula....

Mood: pagi-pagi sudah bikin hati panassss !!!!!!!!!!!!!
Dugaan betul....

Comments

  1. mmg patut pon hari naik hangin..b4 bg kt customer kire la dulu..nie x main bg jer..dh xcukup xmau b`tggjawab lak..

    ReplyDelete
  2. mmg patut pun..
    kiter bayar setiap keping..

    berani kerana benar..=)

    ReplyDelete
  3. pika: moral of the story,mmg kita kena kira kat kedai..melainkan diorg bg jaminan bole kira kat rumah,klu xcukup bole claim ngan diaorg.


    gadis: dugaan tul..tergendala la keje2 nak mengepos kad :-(

    ReplyDelete
  4. Lah cian nye. Sepatutnye drg bertanggungjawap sebab dulu tempat sy buat kad mmg bg lebeh dlm 200 sbb drg takot tak ckp.

    ReplyDelete
  5. iedchan: mmg spptnya diaorg btgjawab kan...sbb mmg xckup..byk lak tu...mcm mana sy xmengamuk bila diaorg ckp tak nak print smula...

    ReplyDelete

Post a Comment

hanizamhuri@gmail.com

Popular posts from this blog

Jemputan Majlis Aqiqah & Kesyukuran

Persediaan ke China

Family trip ke Sabah 2018: Penginapan di Kota Kinabalu