cuti-cuti langkawi:: penginapan

HOTEL BAHAGIA

credt pic: Agoda

Untuk malam pertama hari yang kami sampai, kami menginap di Hotel Bahagia.
Hotel ni bangunan lot kedai je...pilih hotel yang murah sebab sampai pun dah malam kan.
masa check in pun dah dekat pukul 9.30 malam..
Memang untuk tidur semalaman je.
aku booked bilik standard, harga bilik masa ni  RM90.07 (inc tax) bersekali breakfeast untuk 2 orang...booking melalui agoda..
kalau nak murah better booking dengan agoda sebab masa aku sampai sana aku tengok rate bilik kalau walk in dalam RM 90++ belum tambah tax lagi..
bilik standard ni agak kecil sedikit...
nak solat pun ada sikit je ruang...kalau badan jenis big size sikit kena la solat atas katil...
keadaan toilet bersih dan besar juga..
tekanan air pun kuat...anak2 aku suka mandi shower sebab best besar..
pada aku kalau nak menginap di sini bersama anak-anak, better ambil bilik besar sikit.
macam aku sebab menginap sekejap je, tu yang ambil bilik paling murah, tak kisah la sempit sikit kan sebab esoknya dah check out.

hotel bahagia langkawi
ruang lobi....di sini je ada Wifi...dalam bilik takde yeee...

dekat lobi ada akuarium besar....anak aku suka sangat melepak dekat sini sambil tengok ikan...
sampaikan dah check out dari sini pun dia still kata nak tido lagi kat hotel ada ikan tuuu....

dalam ni ada 2 katil single, so kitaorang camtunkan muat la tidur 4 orang.
macam anak aku jenis yang terlebey gula ni, dapat main melompat-lompat atas katil je la...
nak berlari dalam bilik memang tak dapat la kannn....berlaga-laga punggung dibuatnyaa...hihi
bilik ni takde peti ais dan almari ye..
just ada kettle, tuala, dan beberapa sachet minuman dan 2 botol air minuman dan penyangkut baju.
ni untuk bilik yang aku menginap, kalau bilik-bilik lain tu aku tak sure laaa...
ada juga hair dryer tapi rosak pulak huhu...

ada ruang sikit je....

takde almari...gantung baju/tuala di sini

hair dryer rosak...

ruang tanda yang luas

tekanan air ok...anak2 suka sangat mandi shower ni

Pagi esoknya kami lepas bersiap terus turun breakfeast yang disediakan sekitar jam 7 pagi hingga 10.00 pagi..
Pilihan makanan ok la setanding dengan harga bilik kan...takde la mewah sangat tapi
banyak juga pilihan...berbaloi juga...
ada nasi lemak, nasi goreng, bubur, mushroom sup, bihun goreng, mee goreng, kari ayam, sosej, roti
ada 3 pilihan jus, kopi dan teh..
cuma buah-buahan ada 1 jenis je iaitu oren...kakak awliya makan banyak oren tu, manis kot, aku pun tak try.
Lepas kenyang, masuk bilik dan terus bersiap-siap untuk check out sekitar jam 10.30 pagi.

happy face!

so far pada pandangan aku, hotel bahagia ni ok la....berpatutan dengan servis dan harga.
cuma satu je yang tak best, parking agak susah...kena park dekat depan hotel atau lot-lot kedai dan biasanya selalu penuhhhh sebab ramai orang makan dekat Restoren Wan Thai (sebelah hotel je).
bila dah malam sikit restoren dah tutup barulah ada parking.

MALIBEST RESORT
esoknya kami check in di Malibest Resort. Kami sampai dalam 2.30 petang, dan masa ni tengah ramai orang check in dekat kaunter. Aku diminta bayar baki penginapan untuk malam berikutnya dan deposit sebanyak RM100.
Ni pertama kali menginap di Malibest. Kalau korang plan nak menginap di Malibest ni,
better booked awal terutamanya yang teringin nak duduk tree house atau super deluxe chalet yang mengadap laut. Lupa pulakkk nak snap gambar daaa !!!
Aku booked super deluxe chalet ni pun 2 bulan awal, masa ni pun tree house dah fully booked dan super deluxe chalet tinggal 1 je lagi...huhu....rezeki aku dapat gak booked, direct melalui website Malibest.
Padahal time aku pergi ni bukan peak season pun....hari weekday pulak tu tapi still penuh gak...
Teringin gak nak dok tree house tu tapi lupakan lah niat kalau bawa anak-anak kecik....
iisshh gayat lak aku kalau bawa budak-anak naik atas...anak aku kan terlebey gula! haha

aku memang plan nak bilik yang mengadap laut....percutian kali ni nak santai-santai je...
nengok tu, buka langsir..nampak terus pantai...
dari segi harga...korang boleh check dekat SINI
chalet aku harga RM200 satu malam...
masa ni ada promotion diskaun 10% untuk tempahan tahun 2016, dapat la harga RM180/night.
dah 2 malam....bayar la RM360...
masa aku booked, dah kena bayar utk hari pertama...balance 1 hari lagi...aku bayar cash masa check in..
banyak je chalet yang harga murah dari tu....it's depend kat korang juga...
macam aku, sebab nak senang bawa budak2 main dekat pantai....pejam mata la dengan harga tu..
sekali sekala bawa anak jalan kann...
keadaan bilik bersih, besar juga.,
tapi hanya ada 1 katil saiz queen...utk aku 4 beranak memang tak muat la kan...heee
so aku dan anak-anak tido atas katil dan asben tido atas sofa..haha
tq en asben kerana utamakan keselesaan isteri dan anak2 dulu....muahhh ciked :-)
patutnya aku request bilik yang ada 2 katil single...leh camtukan jadi besar kan..

anak-anak kepenatan sudah...

malibest resort

nikmatnya dan tenangnya dapat duduk tepi pantai,
buka tingkap je nampak pantai....
sampai anak aku celik mata je nak pegi pantai, tak kira la panas ke masa tu..
kena la pujuk tunggu redup sikit baru pegi ye...
nanti mama sunburn *eh! tetiba...
malam-malam best lepak tepi pantai.....view cantik sebab kat tengah2 laut dipasangkan lampu warna hijau berderet-deret...

malibest resort

yang aku tak puas hati, dalam bilik ni tak disediakan penyapu..
dah tepi pantai kannn,,,,dah tentu la berpasir..rimas aku jalan atas lantai berpasir je...
sampai ke atas katil...ye la dah bebudak kan mana tau nak lap kaki naik atas katil tu...
kalau ada penyapu bole gak kita bersihkan sendiri..
aku tengok bilik yang lain ada pulak penyapu....
pastu paip air depan bilik ni tak boleh guna...tang bilik lain elok la pulakkk...
masuk la bilik dengan kaki berpasir kan...sebelum dapat basuh dalam bilik air...

malibest resort

waktu pagi ko bangun tido nampak view yang macam ni....hooohhhh nikmat ok!
rasa macam tak nak balik KL je...huhu
subhanaallah tenangnyaaaa.....
indahnya ciptaan Allah...

ok la, dah cite pasal penginapan...nanti share cite yang lelain k!