cuti-cuti Langkawi::kereta sewa murah di Langkawi



Dah sampai Langkawi, perkara pertama yang pikir mestilah nak kereta sewa kan. 
aku booked sebulan awal dekat Shamsibah (terkenal di kalangan blogger dan ramai yang rekemen). Ni kali kedua hani sewa kereta dengan dia. Bujet kereta pun bawah RM100 je. Aku booked kereta Nissan Almera dengan harga RM70 (24jam). . Untuk 4 hari 3 malam (72 jam), kadar yang dikenakan adalah RM210 tapi hani minta RM200. Senang nak kira kan :-). Masa ni bukan peak hour, kereta still boleh dapat harga yang murah dan masih bole nego. Masa aku booked, Shamsibah minta deposit sebanyak RM50 di bank in ke akaun company dia. Nanti masa ambil kereta kita diminta bayar hrga sewa yang telah dipersetujui dan deposit RM50 tu akan dipulangkan semasa kita kembalikan kereta tu nanti. (jika kereta dipulangkan dalam keadaan baik)

sewa kereta murah langkawi

2 hari sebelum bertolak, Shamsibah minta aku w/apps dia untuk confirmkan sekali lagi...
cuma silapnya sepatutnya sebelum aku naik flight, aku whatapps sekali lagi untuk ingatkan dia...
ni aku pun betul-betul terlupa, ye la sibuk melayakan anak-anak masa on the way ke klia kan sampai terlupa...

aku bujet bila dah sampai airport, kereta pun ada kan....
bila dah sampai, aku pun masih mencari-cari kot ada orang yang dah tunggu...tapi nan hadooo....
aku pun whatapps tapi takde reply...so aku terus call Shamsibah ni....
masa ni boleh lak dia cakap 'sewa malam ni ke?'
mybe ramai yang booked kereta dekat dia, sampai tak ingat la customer yang mana satu...
masa ni aku rasa nak marah pun ada, tapi takpe sabar je la...silap aku juga tadi kan!!!
dia minta aku tunggu dalam 20 min camtu nanti ada orang datang hantar kereta..
lama gak aku tunggu, masa ni anak aku dah meragam sampai dah guling-guling atas lantai kat airport tu mengamuk...
penat sangat dah kot...
masa ni aku pun rasa macam nak naik hangin gakkkk....dengan anak mengamuk, tunggu keta lagiiii...
patutnya aku smpai tu dah standby kete or paling tidak pun tunggu sekejap je...
ni lama oiii...
moral of the story...sebelum korang sampai Langkawi, sila inform owner kete sekali lagi...
so takde la kes menunggu lamaaaaa.............ggggrrrr

bila budak yang hantar kereta tu sampai, dia kata kereta Almera takde sebab ada problem...
so dia ganti dengan kereta Nissan SYLPHY dengan harga yang sama...
aku lagi suka kannn....kereta lagi besar..
condition kereta memang tip top...bersih, ekon ok..
kereta ni nampak macam kereta baru juga...
pasal minyak memang jimattttt.....aku isi RM50, konon senang malas nak berenti isi minyak,
sekali tak berjalan banyak mana sangat pun, separuh je pakai minyak....

masa nak pulangkan kereta di airport, aku contact budak yang hantar kereta tu awal 1 jam setengah dari waktu berlepas flight kami....
masa ni asben aku tertinggal beg berisi beg duit dan henpon dia..ishhh lalai betul termasuk la aku hihi...padahal aku dah check dan confirm cakap ngan budak tu dah takde barang tertinggal...

masa budak ni start enjin kereta, baru dia terperasan ada beg asben aku tu...
syukur, budak ni jujur....:-)

kalau ada yang nak sewa kereta yang murah dan memuaskan boleh la whatapps Shamsibah 012-4440109

tips:

1. cuba nego harga kereta...biasa kalau bukan peak season, harga boleh kurang lagi

2. check dulu kereta sebelum naik, if ada apa2 kerosakan macam kemek ke, takde la nanti korang dipersalahkan....masa aku sampai kan malam, so tak berapa nak nampak sangat la condition kereta (bahagian luar dan dalam) tapi tengok sekali imbas camtu ok jeee...

2. isi minyak sikit-sikit je dulu, kalau tak cukup boleh topup...bukan susah pun nak cari stesen minyak, berlambak kot...kang dah terisi lebeyyyy macam aku kira sedekah je kalau tak abis nanti hihi..

3. sekali lagi....jangan lupa contact owner 2 jam sebelum sampai Langkawi..

sewa kereta murah langkawi



sewa kereta murah langkawi
'bila mama nak beli kete besor camni'? ;):)

Comments

  1. Hebat juga story nye
    Tapi ianya pengalaman yang berguna untuk di kongsi

    ReplyDelete

Post a Comment

hanizamhuri@gmail.com

Popular posts from this blog

Jemputan Majlis Aqiqah & Kesyukuran

Persediaan ke China

Family trip ke Sabah 2018: Penginapan di Kota Kinabalu