Berkursus & Bercuti di PD

Hari jumaat-ahad (28-30/6/2013), hani mengikut en asben pergi kursus di Port Dickson.
Syokkknyaaa....dah lama tak pegi jalan-jalan.
Walaupun dekat PD je, ok la tu. Free kan sebab ditanggung oleh ofis.

Kursus en asben diadakan di Ancasa Allsuites Resort & Spa PD.
Terletak di Teluk Kemang.

Kami dapat bilik apartment, ada 2 bilik di dalamnya.
Besar juga.
Dapur pun besar, tapi tak boleh memasak la kan.


lobi hotel


 ruang tamu

 masih pakai tv kotak...janji ada astro


  
 Bilik 1


 Bilik 2


 Dapur



 

Kami dapat bilik di tingkat 7. View dari Blok B. Kalau blok depan tu Blok C...dapat menghadap laut. Tapi masa ni ada family day kat area pantai, agak bising kalau dok kat blok C tu. Ni kira ok la, dapat gak view laut juga.
Tepi hotel ni ada kawasan macam ladang kecil. Ada ayam, angsa, burung. Seronok awliya dapat tengok binatang tu semua dari bilik kami.

Budak ni paling hepi kalau dapat bercuti.


Sementara tunggu si ayah angkut barang, mama bawa la budak kecik ni jalan-jalan tepi kolam.
Bukan main tak sabar dia nak terjun kolam. Sampai mengamuk.
Naik atas terus simpan barang, salinkan baju dan turun semula ke kolam renang.
Seronoknya tengok awliya ni hepi....

Hari Sabtu pula, masa ayah tengah kursus, kami lepak-lepak dalam bilik je. Mama tak larat nak bawa jenjalan, nak dukung budak kecik dengan perut memboyot...hehe mengahhh ooo...

Bila ayah habis kelas, barulah ajak ayah pegi jalan-jalan tepi pantai dan mandi kolam sekali lagi.
Petang sabtu, di kawasan kolam ni agak happening sebab ada pertunjukkan aerobik. Pekerja dia kat belah atas tu akan menari sambil diiringi muzik. Yang tengah mandi dalam kolam bolehlah ikut skali step yang diaorang ni buat. Yang paling best ada show macam red indian tu, siap kuar api dari dalam mulut lagi hihihi...terpegun bebudak nengoknya termasuk la awliya.
Tapi yang tak best, air dalam kolam dah berminyak...bau minyak tanah kuat betul. Nasib baik masa show tu dah hampir pukul 7.00 malam, kolam pun dah nak tutup dah.








bagus anak mama..tak takut dengan air laut


Bab makan pula, tak susah nak cari makanan di sini sebab tepi pantai ada gerai-gerai makan. Tak perlu la nak keluar jauh-jauh. Ayah je senang makan sebab makan free kan. Tapi kena pandai pilih gerai...ada gerai yang tak sedap lansung makanan dia...macam nasi ayam yang hani makan, tawar dan tak rasa apa2 pun. Terus blacklist terus gerai tu.

Untuk makanan awliya, mama dah siap bawa periuk kecil comel lote ni...bawak beras, ayam dan sayur sikit untuk masak bubur. Cukup untuk 2 hari. Yang penting, makanan awliya mama yang masak. No salt, no sugar. Makan dengan sihat ye anak.


Hari Ahad, kami pun check out dari hotel pada pukul 2.00 pm dan terus gerak balik ke KL. Walaupun kami tak dapat banyak spend masa dengan si ayah, tapi kami tetap hepi dapat bercuti di sini....ayah je yang kesian kena berkursus ngeh ngeh.


'mama...awliya nak mandi pool lagi la'


sementara tunggu ayah simpan barang dalam kete, sempat snap gambo berdua....awliya dah masam muka sebab dah kena balikkk....cian anak mama. Nanti kita datang bercuti kat pantai lagi yerrr....

Comments

Post a Comment

hanizamhuri@gmail.com

Popular posts from this blog

Jemputan Majlis Aqiqah & Kesyukuran

Persediaan ke China

Family trip ke Sabah 2018: Penginapan di Kota Kinabalu