check up 38w @ HUKM

Hari Selasa (22/10/13) aku ke HUKM untuk buat check up kali ke-2
sampai sana lagi 10 min kul 9.00 pagi ...
masya allah, ramainya orang....
lepas dah dapat no giliran, nak pergi buat pemeriksaan BP pun kena menunggu lama.
Adoiiii....ada kot dekat sejam juga.

Masa ambil tekanan darah, nurse bagitau denyutan jantung tidak normal.
Maksudnya bergerak laju. Macam orang kepenatan, lepas berjalan or berlari.
Sedangkan aku duduk je sementara menunggu giliran, tak jalan mana2 pong...
Biasanya bacaan normal adalah 110...tapi aku punya bacaan 120.
Buat sekali lagi...124....sekali lagi 126...
haaaa....makin naik ko....
Bacaan BP aku normal dan tiada masalah.
Nurse suruh buat ujian air kencing dulu dan minta datang sekali lagi.

Lepas setel buat ujian air kencing, aku duduk dan rehat sekejap.
Lepas tu buat lagi tekanan darah tu.
Bacaan still sama. 120
So, nurse just kata nanti just bgtau doc je bacaan tinggi.

Lepas setel, tggu giliran untuk scan pulak.
Yang ni nasib baik tak lama sangat tunggu.
Bila dah scan semua, sonographer bgtau kedudukan baby dah di bawah.
Berat baby pun dah 3kg.
Errrkkk.....cepatnya baby membesar.
Masa check up 35w, berat baby baru 2.3kg
Patut la sekarang ni aku rasa macam kuat makan....
Asik lapar jer..baby dah membesar yerrr...
Berat badan pun makin naikkk
Dulu masa awliya kecik je, dah kuar dari perut pun baru 2.7kg.
Dia bgtau gender baby tak nampak sebab baby kepitkan kaki.
Ye la, sekarang ni kan ruang dah penuh dalam perut ni, baby pun tak leh nak kangkang dah hehe.

Tunggu pulak turn utk jumpa doc...
Dekat 3 jam tggu weeiiii.....jumpa doc 10min je.
Masa ni perut aku dah berkeroncong dah...
Dah pukul 1.30 petang. Rasa macam nak pitam okehhh....
Nasib baik aku minta mc, doc bagi hehehe...
Ye la, aku dapat pelepasan masuk lewat ke tpt keje 4 jam je,
sekarang ni dah lebih 4 jam.
Nak guna cuti rehat, sayang weiiii.....
Jadi minta la mc ngan doc...
Doc pun tengok aku pn dah tau kepenatan...
Sampaikan cakap kat aku 'ni penat menunggu yer'...
Doc pun aku tengok cam budak2 jer lagi...
Muda sangat, macam doc baru jer...

Aku pun bgtau doc pasal masalah jantung aku yang laju.
Dia pun check nadi aku...hurrmmm memang laju katanya.
Tapi dia kata takper, tengok dulu camne nanti.
Takde yang merisaukan sangat.

Doc bagitau uri dah berada di bawah.
Anytime boleh bersalin.
Get ready.
Masalah lain takde, in shaa allah boleh bersalin normal.
Lepas ni dah takde check up di HUKM dah, just datang bila dah rasa nak bersalin je.
Doc cakap kalau dah sampai due date masih tak bersalin,
tunggu sehingga hari ke 9. If tak bersalin juga, doc suruh dtg
dan terpaksa bersalin secara induice.
Errrkkk....takut lak kalau kena bersalin paksa ni.
Orang kata lagi sakit ekkk....??

'Ya Allah...permudahkan segala urusanku'....amin

p/s::next week check up di KK lagi sekali....harap2 la check up last...dah tak sanggup nak menunggu dah weeeeiiii....

Comments

Popular posts from this blog

Jemputan Majlis Aqiqah & Kesyukuran

Persediaan ke China

Family trip ke Sabah 2018: Penginapan di Kota Kinabalu