Kali pertama buat MGTT a.k.a minum air gula @ 36w

7/10/13
Sambungan post ini
Walaupun ni preegy kali kedua, tapi kali pertama aku kena minum air gula.
Ramai member aku cerita pengalaman diaorang minum air gula ni, macam mengerikan jer...huhuhu
Siyes, aku risau kot2 pitam ke, pening ke....hahahaha
Jadi aku dah apply cuti siap-siap, takut tak larat nak g keje.

So, malam tu aku dah kena start puasa.
Pagi tu aku cuma rasa nak muntah sebab perut kosong kan.
Untuk amik darah ni tak perlu nak ambil no giliran.
Terus je ke makmal. Biasa kat makmal ni memang tak ramai orang.
Dalam masa 15 min dah setel amik darah yang pertama.
Lepas tu terus nurse suruh minum air gula.
Minum sikit dulu....hurrrmmm.....macam ok je.
Terus minum lagi seteguk dan seteguk yang terakhir.
Eh...ok je aku rasa, tak la seteruk yang aku sangkakan - eksen sungguh
Minum dengan tenangnya macam sedang menikmati teh tarik kegemaran je hehehe.

Lepas tu kena tunggu 2 jam untuk amik darah kali kedua.
Terus call asben [yg dok tengah cari parking lagi], kata xyah parking.
Terus gerak p ofis hantar dia  sambil-sambil nak buang masa.
Pas antar asben, aku terus drive ke HUKM pula.
Malas nak suh asben antar sebab nanti dia kena ulang alik pulak.
Nanti senang aku terus balik umah je.
Nsib kepala aku takde pening ke apa, konpiden la aku nak drive sorang-sorang kan.

Dah sampai HUKM, aku ke makmal tadi.
Amik darah kali kedua, setel. Tak sampai 5 min.
Result boleh diambil pada keesokkan hari.
Perut dah nyanyi dangdut dah...
Terus aku drive pegi makan ayam kampung kat Restoren Hassan kat area downtown cheras tu.
Tak sempat tapau, kat situ jugak aku mkn sensorang.
Laparrr ooo....

Hari ni aku kena datang semula untuk amik result darah.
Doc kata bacaan normal...tak de masalah kencing manis.
Masalah tyroid pun takde. Everything is normal.
Alhamdulillah.
Lepas ni just continued check up macam biasa.

Lega aku dgn result tu.
Risau jugak sebab aku ni kuat makan/minum air manis-manis hehehe.
Nasib baik aku takde sejarah family yang ada kencing manis.

Ada lagi 2 appoinment check up.
17/10 di KK Seri Kembangan dan 22/10 di HUKM.

So, my little baby...mama, ayah dan kakak awliya tak sabar nak jumpa kamu..

Comments

Popular posts from this blog

Jemputan Majlis Aqiqah & Kesyukuran

Persediaan ke China

Family trip ke Sabah 2018: Penginapan di Kota Kinabalu