Zon Kemas::Awliya's Playroom


Memandangkan awliya ada di kampong, cuti weekend aku ngan asben memulakan projek yang dah lama aku plan nak buat.
Nak jadikan bilik no 3 sebagai PLAYROOM untuk awliya dan adiknya nanti.
Sebelum ni aku letak mainan kat ruang tamu supaya mudah untuk awliya nak main.
Tapi aku jadi sakit mata pulak bila ruang tamu selalu bersepah.

Idea nak buat playroom ni dah lama, tapi tak berkesempatan nak kemas bilik ni.
Kalau budak kecik tu ada kat umah...korang ingat bole ke nak buat keje2 mengemas ni...
Dia tolong sekali weeiii....bila time dia tido, masa tu pulak aku nak buat keje2 lain.
Kadang2 time dia tido la aku nak rehat sekejap...kalau tak melayan dia je la.

Sebelum aku cuti bersalin ni, aku pun ajak la en asben mengemas bilik ni.
Asalnya bilik ni ada katil bujang, so ruang sempit sikit untuk awliya main-main dalam bilik ni.
Jadi aku kuarkan katil bujang tu dan letak dalam bilik no 2. [bilik tetamu].
Secara tak lansung, bilik no 2 pun kena kemas juga...penattt jugakkk

Ruang bilik ni pun dah luas sikit, ada la ruang untuk awliya main2 tolak kereta dia tu.
Nak guling2 atas lantai pun dah bole.
Perabot dalam bilik ni pun terhad, sebab risau budak2 terhantuk @ jatuh.
En asben pun cakap, nampak bilik ni dah luas.
Bilik ni tak abis kemas dan hias sepenuhnya lagi.
Aku sumbat je dulu semua menan dalam bilik ni.
Pasni tak kisah la, kalau bersepah pun sebab dalam bilik kan.
  

Selain playroom, bilik ni jadi study room juga.
Awliya dah banyak kenal gambar2 dalam poster ni..
Buku-buku lak dah takde sebab dah bawa balik kampong sekali...menan tinggal xper, buku dia xleh tinggal sebab dia lebih suka buku dari menan.


Lambak je dulu. Masih belum susun betul-betul. Tengah cari idea untuk deco-deco dulu.
Setakat ni je la progress playroom awliya ni. Nanti kite update lagi kalau dah dapat idea ek.

Comments

  1. Replies
    1. ari tu scan gegirl...tp scan sekali je, baru2 ni scan lagi xnampak lak...so, xsure lagi...kita tggu je next week...10days more to go...hehe

      Delete
  2. Replies
    1. hehe...bersepah lagi playroom awliya ni...cari mood dulu nak kemas :-)

      Delete
  3. wahh..nice sgt..tahniah berjaya siapakn.. hee


    datang dari Giveaway Travelog Oman IIUM by Blog Iqa :D

    PS : Nak Beli Chocolate MOist Cake yg Super Murah?

    ReplyDelete

Post a Comment

hanizamhuri@gmail.com

Popular posts from this blog

Jemputan Majlis Aqiqah & Kesyukuran

Persediaan ke China

Family trip ke Sabah 2018: Penginapan di Kota Kinabalu