Friday, October 26, 2012

Bila si kecil mula meniarap....

19/10/2012 - Hari jumaat yang lepas, masa ambil awliya di rumah pengasuh...pengasuh awliya bgtahu pada hani awliya dah boleh meniarap sendiri, so kena tengok-tengok klu dia meniarap takut lemas lak nanti bila muka tersemban kan...

Sampai je kat rumah, terus letak awliya kat tilam yang memang atas lantai, terus awliya meniarap dengan laju nya....waahhh, clap...clap..to awliya...dah boleh meniarap sendiri di usia 3 bln 2 mggu....hepinyer...

Sebelum ni, kami memang ada tren awliya meniarap..means kami meniarapkan dia,tapi sekejap , xbole lama-lama, kesian kat dia penat nanti kan. Skrg ni, dengan sendirinya awliya dah bole meniarap, kepala pun dah boleh angkat tinggi. Kaki pun dah nampak nak gerak-gerakkan badan cuma tak bergerak jer lagi...tu la, awliya ni berat sgt ehh !!!

mama...beyatnya nak angkat pala awliya ni ....
yeeaaayyy....awliya berjaya!!!!

Skrg ni klu letak awliya dalam keadaan baring nak bg pakai pampers, mmg tak boleh duduk diam, cepat je je dia nak meniarap. Rasa seronok sgt bila dapat tengok perkembangan anak...membesar depan mata sendiri ^_^. Syukur dengan anugerah Mu ya Allah.

Tak sabar nak tunggu awliya merangkak...pastu berjalan pulak hehehe [chaiyok!chaiyok! awliya]

4 comments:

  1. hehehe...sonok kan tgk awliya leh meniarap? pasnie klau dia dah terer semua siap lah u hehehehe....

    ReplyDelete
  2. cepat lah hani awliya meniarap....memang seronok...bebudak ne cepat aje besar..tak puas tengok..kita keja berapa jam aje tengok..tu yg rasa kejap aje..

    ReplyDelete
  3. k.ita: ha'a la kak...klu ari keje dpt main ngan awliya 2-3 jam je...kul 10 mlm dia dah nak tido..hari mggu je dpt guling puas2 ngan dia..

    ReplyDelete
  4. yusnzie: lepas ni klu awliya dah pandai semua...kuarlah suara tarzan mama dia haha

    ReplyDelete

hanizamhuri@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...