Wednesday, July 10, 2013

kali pertama Ramadhan dlm keadaan preegy

Alhamdulillah....berjaya juga puasa hari ni walaupun dlm keadaan preegy dan kurang sihat.
batuk yg agak teruk...ya allah, kering dan gatal tekak makin menjadi2.
sampai meleleh air mata kuar bila batuk. Tapi gagahkan juga utk berpuasa. Berazam nak puasa penuh tahun ni.

Merasa juga berpuasa dalam keadaan mengandung. Pengalaman yg sgt indah. Tahun lepas tak sempat puasa sbb dah bersalin seminggu sblm masuk bulan Ramadhan. Skrg kandungan dah 23w. Syukur, baby pun kuat. Serius mmg tak rasa lapar lansung smpi ke ptg. Mgkn bz dgn keje sampai tak terpikir psl lapar hihi. Lagipun nasib baik sebelum ni hani dah praktis berpuasa masa kena ganti puasa tahun lepas tu. 26 hari weiiii...kena ganti. Huhu jenuh. Nsb baik sempat abis ganti. Baby pun dh biasa puasa, jadi bila masuk bulan ramadhan, takde masalah la. Yang penting, jgn lupa bangun sahur. Kdg2 hani tak lalu mkn nasi waktu pagi tp hani akan makan kurma, minum milo, makan vitamin Sian kat baby klu biarkan perut kosong kan.

Harap2 dapat puasa penuh tahun ni. Inshaa allah, semoga allah permudahkan. Jika kita niat ikhlas kerana Allah, pasti Allah akan bantu hambaNya kan...

p/s:: entry pendek je...mls nak taip panjang2 sbb hapdet guna hp jerrr.



1 comment:

  1. Hehehe behave nya baby xmintak mamam.bagus lah.rara tahun lepas merasa lah preggy puasa.best time buka.baby lompat2.hehehe

    ReplyDelete

hanizamhuri@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...