Review: Freemie

 


semalam cuti umum thaipusam baru berkesempatan buka kotak freemie ni, basuh dan steriler part.
untuk part freemie, pastikan baca dulu user manual sebab bukan semua part dalam freemie boleh di stereliser. ada sesetengah tu hanya perlu handwash sahaja.
lepas dah basuh semua part, gigih la aku baca user manual, tengok youtube cara nak pasang part.
semangat okehhh....
sampai cakap dekat anak 'jangan kacau mama ye...mama sibuk ni ada keje' aaggagaga

 

hari ni dengan rasminya telah menggunakan freemie di ofis.
aku guna bersama lacte solo yang baru dibeli juga.
nak test pakai dengan lacte solo, lepas ni nak pakai dengan medela fs lepas antar servis nanti.
pertama kali guna macam kekok juga, ye la freestyle kan....tak yah pegang-pegang
walaupun medela freestyle ku itu handfree juga, tapi aku tak pernah buat jadi handfree tauuu...
gigih juga pegang hahaha
cuma sekarang ni aku baru try guna satu je cup freemie, belum guna kedua-dua belah sekaligus sebab guna lacte solo kan [single pum]

memandangkan aku ada kursus IT ari ni, aku try bawa ke kelas....
letak lacte solo dalam beg laptop..
kursus kan...dalam kelas sunyi la skit sebab dok dengar cikgu mengajar
risau juga lacte ni bunyi kuat...
dah letak siap-siap freemie dalam baju..
sambil tangan dan mata tertumpu ke laptop....
lacte ni memang sangatttt senyap..
kawan sebelah pun tak tahu aku tengah mengepam...
sayup-sayup je dengar bunyi pam tu.

test guna sebelah cup je dulu

nak ikutkan aku ni bukanlah busy sangat sampai susah nak mengepam
keje programmer ni kan banyak keje dengan komputer je, masa fleksibel...
so aku boleh banyak kali pam pun, janji keje kita bole setel ontime kan..
tapi biasalah, kadang-kadang perasaan malas nak mengepam tu ada..
ish..ish...tak boleh camtu.
kena jaga DEMAND, barulah SUPPLY juga sentiasa ada kan...
sebab tu aku beli juga freemie ni supaya maintain mengepam giteww...huhu *alasan

walaupun aku dah breastfeed adeya dah 1 tahun 3 bulan, aku tak rasa rugi pun beli freemie ni walaupun harganya agak mahal, bagi aku la...mungkin bagi orang lain tak mahal mana sangat kot!
sebab aku boleh gunakan untuk anak seterusnya (eh??) :-P

guna freemie ni korang tak boleh nak gerak lebih sangat, maksud aku korang nak menunduk ke, nak bersandar ke...sebab susu boleh masuk ke dalam tubing.
tapi jangan risau, kalau pakai backflow protector.....selamat la skit susu nak masuk dalam motor pam kan.
kalau masuk dalam tubing, nanti lepas pam cuci je tubing tu..jangan biar lama lak sisa susu dalam tu. nanti boleh menyebabkan berkulat lak.

so far aku puas hatiii dengan freemie...
sangat memudahkannn !!!!!

Comments

  1. thanks for the review..nk guna dgn fs to kena potong tubing die ek

    ReplyDelete
  2. best kan Freemie? :)
    Kami pun tengah offer Freemie sempena CNY sekarang.
    Harga pasti berbaloi-baloi.

    Jika anda mencari barangan bayi dan kanak-kanak berjenama, atau stroller dan carseat berjenama dengan harga jimat dan berbaloi, marilah singgah di kedai kami di TimMie's
    http://timmiesessentials.blogspot.com
    http://www.facebook.com/timmiesessentials
    :)

    ReplyDelete
  3. saya pun suka freemie.sekarang saya jual RM269 sahaja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam rina.awk msih jual freemie dgn hrga 269? Boleh wasap sy 012-3909945 sy berminat

      Delete
    2. salam...mohon wasep harga freemie ke 0126020285..terima kasih

      Delete
    3. 269 termasuk backflow prevention kit ke

      Delete
    4. Hi tlg wasap 0127420954. tq

      Delete
    5. wasap sy jugak 013-2904980 alia

      Delete
    6. Ade lg x freemienyer? Boleh whatsapp x? 0148056508

      Delete
    7. Ade lg freemie dgn hrga ni? Wassap 0189154100

      Delete
    8. Ade lg freemie dgn hrga ni? Wassap 0189154100

      Delete
    9. masih harga tu ker...wassap 0123850427

      Delete
    10. Jual lg ke freemie.. wassap sy 0139903550

      Delete
    11. Wasap sy 017982157 kl still available

      Delete
  4. Salam rina..awk jual freemie ke..bg contact..sy berminat

    ReplyDelete
  5. salam sy ada nk let go freemie cups deluxe..baru beli je 14 mac 2015..berminat wassap nida 0193558466 tq.

    ReplyDelete
  6. tengah survey2 freemie ni...risau lak kalau pakai kejap je sbb harganya mahal la juga

    ReplyDelete
  7. salam..ok tak pakai freemie dengan medela fs? sis beli kat mane ye. berapa harga

    ReplyDelete
  8. Sy nk letgo juge freemie..baru pki 3 kali...reason nk letgo sbb x sesuai pki dgn pump autumz sbb suction power x ckup kuat...kbnyakan kwn bg review best sume yg pki medela...matila kalo sy nk beli medela pulak....so trpkse la lpskn freemie Ni...

    ReplyDelete
  9. Sy nk letgo juge freemie..baru pki 3 kali...reason nk letgo sbb x sesuai pki dgn pump autumz sbb suction power x ckup kuat...kbnyakan kwn bg review best sume yg pki medela...matila kalo sy nk beli medela pulak....so trpkse la lpskn freemie Ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada lg ke freemie awak tu? Please wassap sy 0124672407 -zaida

      Delete
    2. Sy nak beli freemie..please wasap ke 0132803770

      Delete
    3. Salam.. sy ada freemie nk letgo.. rm270 termasuk postage.. bli time preggy dlm bln 4 thn ni 2016.. pkai br 3x sbb breast xbrape sesuai n susu pon xbrape nk kuar huhu.. wassap 0136222352

      Delete
  10. Sy cari freemie ada yg nk letgo ke

    ReplyDelete
  11. Sy cari freemie ada yg nk letgo ke

    ReplyDelete
  12. Salam..ada sesiapa cari freemie? Saya nak let go..still new..WA 0123461984

    ReplyDelete

Post a Comment

hanizamhuri@gmail.com

Popular posts from this blog

Jemputan Majlis Aqiqah & Kesyukuran

Persediaan ke China

Family trip ke Sabah 2018: Penginapan di Kota Kinabalu