Friday, January 20, 2017

Sesi Persekolahan 2017

hampir sebulan sesi persekolahan 2017...
hahun ni kakak awliya dah bertukar sekolah...
tahun ni aku masukkan dia ke sekolah PASTI..
adik adra pun dah 4 tahun, masuk sekolah yang sama dengan kakak awliya...
dah lama adra minta nak pergi sekolah dengan kakak, tapi masa tu baru umur 3 tahun...belum cukup umur lagi nak masuk sekolah...
tahun ni dah cukup umur, bolehlah mama hantar ke sekolah ye...


hari pertama buka sekolah, aku memang ambil cuti sehari...nak tengok keadaan adik adra camne nanti hihi...
kalau kakak awliya tu aku tak risau sangat, dia dah bersekolah sebelum ni, so dah biasa...
lagipun kakak awliya pandai bawa diri sikit, pandai cari kawan :)
hhmmm si adra ni yg risau sikit...budak terlebih manja camtu la...nak mama je kannn...hehe..
dia ni pulak jenis lambat mesra....
nak cari kawan tu payah sikit...
tapi dah lama-lama dia ok je...



besar dah anak dara sorang ni...
ceria je 1st day nak pergi sekolah
dah rupa macam anak orang syria pula hihi


alhamdulillah, anak2 cepat sangat berdikari...kami hantar ke sekolah, dan tunggu dalam 5 minit je...
tengok adik adra ok je, tak nangis pun...
walaupun masih blurrr lagi...hihi
so kami pun balik rumah....sambung tido haha tak senonoh sungguh...
masing2 penat sebab baru sampai dari kampung malam tu...

dalam pukul 5.00 petang, aku dan asben keluar rumah ambil diaorang...
sampai sekolah, tengok anak2 ceria je...
dalam perjalanan balik, macam biasa la mak2 ni akan tanya anak macam-macam...
nangis tak kat sekolah?
makan apa?
cikgu baik tak?
bla...bla....bla...
kecoh nau mak-mak ni kan...haha
nasib feedback anak2 semuanya positif...lega mak!!!

tapi berbeza pulak hari kedua....
si adra boleh lak nangis masa hantar ke sekolah...
siap suruh mama tunggu luar sekolah....'mama jangan pergi keje ye'
alahaiii la anak...sedih lak mama nak tinggalkan....
tapi hati mama kena la kental kan....
lepas je diaorang masuk dalam sekolah, terus je kami cabut....

hari ni dah 3 minggu sesi persekolahan....
so far semuanya baik-baik saja....
adra pun dah semakin boleh sesuaikan diri...
nasib baik juga kakak awliya ada sekali....
boleh juga tengok-tengokkan adik.




semoga adra pandai sesuaikan diri dengan kawan-kawan



harap-harap kakak awliya juga ok di sekolah baru ni...maklum la, cikgu dan kawan2 yang baru...
tak sama dah macam tahun lepas...
siap tanya mama 'dekat sekolah ni ada teacher eina tak??
hmmm....dia suka sangat teacher kelas dia yang dulu...
insha allah teacher dekat sini semua baik-baik macam teacher eina juga....


kakak awliya beratur dekat depan...
adik pulak jauh nun di belakang tu



kakak awliya sempat lambai mama sebelum mama balik....


semoga anak-anak ini diterangi hatinya dalam menuntut ilmu...
dan semoga Allah memelihara anak2 ini....insha allah

No comments:

Post a Comment

hanizamhuri@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...