cuti-cuti langkawi:: kali pertama Awliya & Adra naik flight

alhamdulillah tercapai juga hasrat nak bawa anak-anak bercuti..
tujuan asal sebenarnya saje nak bawa anak2 naik flight...
kakak awliya pernah beberapa kali cakap 'mama....kakak nak naik kapal terbang'
setiap kali ikut si ayah antar aku pegi airport masa aku kerap berulang alik ke vietnam.
hhmmm kesian pulak bila dengar camtu...
hati mak-mak ni kan tersentuh kalau anak minta apa2 kannn....
aku beli tiket AA ni dah lama.....dari tahun lepas lagi..
biasalah nak murah an...kena la tunggu lama sikit..
memandangkan ini kali pertama aku bawa anak-anak naik flight, so aku cadang nak pegi destinasi yang dekat je dulu...
sebab tu pilih Langkawi je...
walaupun ni kali ke 4 aku ke Langkawi, tapi tetap teruja nak ke sana lagi...

aku beli tiket AA ni masa promotion, dapat harga RM112 (return) 4 orang termasuk lugage 20 kg semasa balik..
murah sangatttt kannn...naik bas pun tak dapat murah macam ni hihi...
alhamdulillah rezeki anak-anak...

aku cadang nak naik bas dari TBS je...baru RM10 seorang
dari rumah kami naik teksi ke TBS..
tapi kami terlewat sampai untuk naik bas pukul 4 petang...
masa tu sampai pukul 3.45 petang...biasanya dekat TBS ni agak straight sikit..
kalau tinggal 15min macam tu dah tak dibenarkan beli tiket dah,...
bas berikutnya pukul 5 petang..aku rasa macam tak sempat je, nanti kelam kabut...
flight kami pukul 6.50 petang..
dah la KLIA2 tu kan nak jauh nak menapak ke pintu gate boarding...
bila bawa anak2 ni kan mana boleh nak jalan laju kannnn...

so aku ambil keputusan naik ERL je...
sekali tambang 2 dewasa dan seorang kanak-kanak berjumlah RM98..
si adra masih free (bawah 3 tahun)
huhu....sampai aku tanya 'ni erl transit kan???'
aah puan, ni transit...dewasa harga RM38.90 dan kanak-kanak atas 3 tahun RM17.
tambang dah macam KLIA Ekspress jeee mahalnyaaa...
proceed je laaa...nak naik teksi pun dah tentu gak tambang lebih kurang camtu gak...


excited nak naik tren...asik tanya bila tren nak sampai niii....


hampir pukul 4 kami sampai KLIA2, masih banyak masa...
sempat la makan dulu...perut pun memang dah berkeroncong kelaparan....lepak2 dulu..
dah siap buat web check in, so takde la risau sangat...lagipun takde check in lugage...
pukul 6.15 kami gerak masuk ke tempat menunggu....
perjalanan smooth je, on time dan tak depay pun....

macam mana anak aku dalam flight?
hahaha...aku kan jenis tak duduk diam...terutamanya adik adra...
sekejap melompat nak duduk dekat ayahnya di seat depan...lepas tu nak duduk semula dengan mama...
pakai sitbealt menjerit suruh bukak...
flight nak bergerak, dia till boleh berdiri lagi...
asik kena tegur dengan pramugari suruh duduk..
aaaiisshhh...sabor je la aku2 ku itu....hihi
akhirnya tidur jugaa bila flight naik ke atas.....
kepenatan agaknyaaa..
fuuhhh legaaaa...barulah maknya dapat lelapkan mata buat seketika...


haiii....tengah merenung masa depan keee....???


ok...nanti sambung lagi pasal penginapan, sewa kereta, tempat makan dan tempat-tempat yang kami lawati di langkawi...


alang-alang dah story pasal pengankutan, aku senaraikan kos pengankutan yang telah kami gunakan.

Kos pengangkutan:
Tiket flight: RM112.00 (return) / 4 person
kereta sewa - RM200
ERL TBS - KLIA2 - RM 98
Teksi dari rumah - TBS : RM17

total: RM427.00

related post:



Comments

Popular posts from this blog

Jemputan Majlis Aqiqah & Kesyukuran

Persediaan ke China

Family trip ke Sabah 2018: Penginapan di Kota Kinabalu