Tuesday, March 5, 2013

BERSYUKUR lah ketika senang dan susah

Alhamdulillah....syukur di atas rezeki yang Allah berikan.
Hari ni dapat 'berita' gembira, minggu lepas pun dapat 'sesuatu'
yang menggembirakan. Syukur pada Mu ya Allah.

Sesungguhnya, bermacam-macam cara Allah berikan rezeki pada kita kan.
Anak, kesihatan yang baik, keluarga yang bahagia, dipermudahkan semua urusan,
senang hati, kerja yang baik, harta dan macam-macam lagi rezeki yang kadang-kadang
kita tak jangka pun.

Pernah dulu hani ditimpa pelbagai musibah dalam masa yang sama.
Masa tu asyik pikir, ya Allah...banyaknya dosaku sehingga aku diduga sebegini.
Jika dugaan ini dapat mengurangkan dosaku, aku redha dan pasrah.

Dan sesungguhnya Allah itu Maha Adil dan Penyanyang, ada ketika DIA
berikan kita pelbagai dugaan....dan tidak selama-lamanya dia akan berikan kita dugaan.
Ada ketikanya...DIA gantikan semula dengan rezeki yang kita tidak pernah jangka.
Oleh itu, kita kenalah bersyukur ketika senang dan juga susah kan.

Ehhh....eehhh macam ustazah la pulak hari ni...
Hehehe...bukan apa, ni nak mengingati diri sendiri ni yang kadang-kadang selalu
LUPA.

Berbalik pada berita gembira tu, korang nak tahu apa dia??? - walaupun korang tak nak tahu dan tak heran pun kan kan .....*ahaaakksss
Nantilah hani share kan ye....perkara yang gembira, mesti la nak dikongsi bersama
kan. Insha Allah..

Last but not least, nak gak tepek gambar terbaru budak kecik ni masa pegi kenduri hari sabtu yang lepas....



Anak-anak kesayanganku #Awliya & Riquelme# (awliya's cousin)#02Mac2013#


4 comments:

  1. alaaaa ingst dh share bils baca nanti plak hihihi dh x sabar nk tahu ni...apa2 berita nya alhamdulillah dan setiap yg pahit pasti ada manis nya kan. Hari ni pun akak dpt berita gembira alhamdulillsh. Hani dpt naik pangkst ke atau dh naik pangkat, x sabor nk ucap tahniah ni. Dh lama x tgk awliysh dh beso anak dara ni :-)
    dh lama x komen panjang pulak ye hihi. Hani nk tanya keyboard tu tsb tu ada lg x, akak nk satu

    ReplyDelete
  2. JM: hehe...nanti sy share berita gembira tu...rezeki naik pangkat belum lg kak...dah besar dah bdak kecik ni,kjap je masa berlalu kan..keyboard tu ada lg kak..akak nak bila?nti sy delivery...kita jmpa kat mana2 kat ptrajaya tu

    ReplyDelete
  3. ermm cam susahkan nko plak ngsn si kecik tu lg, biar akak pegi je umah nko mcm mana

    ReplyDelete
  4. Xsusah pun..bdk kecik tubmmg suka jln2 hehe..klu akak nk dtg umh sy pn bole jgk..lgpn akak xpernah smpai lg kan...

    ReplyDelete

hanizamhuri@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...