Saturday, March 9, 2013

Tanda Lahir

Lepas baca entry ekin psl tanda lahir si zara,
tetiba hani pun teringat pasal tanda lahir awliya...
ye..awliya pun ada tanda lahir...
Yang uniknya, tanda lahir awliya sama dengan tanda lahir
mamanya...di KAKI.
Ni baru namanya 'LIKE MOTHER, LIKE DAUGHTER'.
Adik perempuan hani pun ada tanda lahir di kaki.

Hani perasan tanda lahir ni masa awliya umur 2 bulan.

Masa tu kulit awliya kering dan mengelupas...nak salin kulit la kan.
Masa tu ingat tanda tu hilang lepas dapat kulit yang baru.
Tapi tengok-tengok kekal...sampai la sekarang.
Jadi hani anggap itu adalah tanda lahir.
Tanda tu sangat jelas. Dan sesiapa yang tengok akan tanya
'kenapa dengan kaki awliya tu?'....sebab kelihatan macam parut luka.

Nasib baik tanda lahir tu di kaki kan, so boleh la cover.
Bila si ayah tengok tanda lahir tu, mesti ayah cakap
'ikut mama la tu, kaki jalan bila dah besar nanti'
Orang kata siapa yang ada tahi lalat @ tanda lahir dekat kaki
mesti kuat jalan. Ye ke????

Eh...tapi bukan dah besar nanti, nampaknya awliya memang kaki jalan
dari baby ni...sebab dia memang suka sangat kalau kitaorang bawa keluar jalan-jalan.
Tak kira la pegi shopping ke, pegi taman ke...pegi la mana-mana pun
Dia takkan meragam...kalau mengantuk pun sanggup tahan mata.
Dia suka tengok orang, tengok keadaan sekeliling...tengok semua benda.

Sebenarnya kan, hani rasa awliya memang kaki jalan sebab dia dah biasa jalan-jalan masa
dalam perut lagi. Dah merata-rata mama bawa bawa awliya jalan.
Pegi Sabah, Langkawi, Vietnam, Perth.
Haaa....mana taknya anak pun ngikut maknya ni...hehehehehe

Ayah slalu cakap dekat awliya 'nanti dah besar teman mama g jalan-jalan...
Tak yah ayah temankan dah, bole ayah dok umah je, lagi syokkk'

Arrrghhh mama pun tak heran kalau ayah tak nak teman...awliya kan ada huhuhu...
Janji mama ada geng kan...nti kita pegi melancong dengan Jari Manis ye hehehe...




2 comments:

  1. Ahaa..betul lah tu...Awliya dah besar nanti mesti kaki jalan mcm mama dia..Bestnya dpt sorang lagi partner kaki jalan. Awliya nk follow untie jalan2 eh..boleh sangat2..nanti dah besar kita jln sam2 eh...eheheeh

    ReplyDelete
  2. ank ayang pon ade tanda lahir jugak..
    kakak kat pinggang, adek kt blakang padan..senang nak trace dorg..hihi.

    ReplyDelete

hanizamhuri@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...