Tuesday, August 6, 2013

persiapan raya utk princess awliya


Hari sabtu yang lepas, last shooping raya untuk baju princess
Pergi ke Jusco Taman Equine je, dekat dengan rumah.

Raya kali ni tak banyak nak membeli baju awliya, sebab dulu masa awliya masih
kecik 5-6 bulan, hani selalu belikan dia baju yang saiz untuk setahun. 
Gaun kembang memang banyak.
So memang tak pakai lagi la...tak sangka sekarang ni dah muat semua baju-baju tu.
Dulu rasa macam besar je baju tu. 
Selain tu, ada juga hani belikan baju awliya masa pergi ke vietnam hari tu.
Banyak dah jimat di situ.
So, misi kali ni nak beli kasut dan juga beberapa helai t-shirt dan seluar jeans.
Dapat la sambar 2 pasang kasut - kasut mama pun sepasang je tau

Baju si ayah, recycle je baju melayu masa majlis bertandang dulu.
Baru sekali tu je pakai pong...
Baju mama....hukhukhuk....belum cari lagi...
Payah ooo nak cari baju masa tengah peknen ni...
Nak2 kaler lak yang jenis tak banyak..
Bukan tak de baju baru....dah prepare beli baju kurung chiffon manik masa g vietnam ari tu..
Tapi bukanlah kaler tema kan...
Sepatutnya kaler tema tahun ni ikut kaler baju si ayah...MAROON
Nak cari baju kurung budak kecik tu pun payah nak jumpa kaler yang kita nak.
Mama pun beli je la kaler hitam/merah
Baju utk mama nanti...errmm....kalau takde sangat, belasah je labu kaler apa pong...




wah....wah...sampai 2 pasang kasut



 Baju kurung di hari raya pertama...cukup la sepasang je. Sebab tak pakai sangat pun kan.


baju-baju ni ada beli di Jusco, GM Klang, dan Vietnam


gaun kembang


 
beberapa helai t-shirt


 
 Rasa macam tak cukup je lagi hehehe....

Tahun lepas masa raya, awliya masih dalam pantang, jadi tak de lah membeli baju baju sangat kan.
Tapi tahun ni, bila budak kecik ni dah pandai jalan....mama lak ecxited nak beli macam-macam untuk dia ngeh2.

p/s: raya sakan anak dara ku tahun ni....tahun depan bujet raya kena kongsi dengan adik hehe...cian die !!!

2 comments:

  1. Selamat hari raya Hani maaf Zahir dan batin...

    Raya mana thn ni..kelantan ke perok

    Wahh..byk nya baju Awliya..melaram sakan lah tahun ni dia yer..budak2 pakai gaun so sweet

    ReplyDelete
  2. Selama hari raya kak
    Maaf zahir batin..
    Raya pertama thn ni dkat perak..hehehe
    tahun ni turn sy..raya ke 2 br balik kelate..

    baju awliya je yg byk, baju mak dia takde lansung hehehe...xper la, anak didahulukan baju raya diutamakan kehkeh..

    ReplyDelete

hanizamhuri@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...