Wednesday, January 16, 2013

Awliya dah mula DUDUK


seawal usia 6 bulan, awliya dah mula bole duduk.
tapi masih tidak stabil sepenuhnya..
serius kelakar tengok si kecil ini.
bila bagi dia duduk, dia akan tahan badan dengan kedua-dua tangan dahulu,
dan melepaskannya satu persatu. - gayat la tu
Bila dua tangan dilepaskan, dia mula mengimbangkan badan.
tergoyang-goyang sikit, macam nak menari pun ada hahaha..comel betul !!!

Awliya memang over aktif...
Merangkak pun belum lagi, tapi sekarang gile nak berjalan.
Kalau pegi shopping mall, dia memang tak nak didukung.
Saje beratkan badan dan tolak-tolak mamanya, sebab nak turun ke bawah.
Terpaksa la mama dan ayah layankan juga, sanggup terbongkok-bongkok pegang,
melayankan si awliya ni nak berjalan. Dah dapat berjalan sikit, ok la tu....

Kalau di rumah, kena tawaf 2-3 pusingan layankan dia berjalan.
Tapi kalau lama-lama, lenguh ooo pinggang ni.
Alahai la anak, semakin kamu membesar...semakin bijak.
Tapi mama sangat seronok melihat kamu membesar.

mula-mula tahan badan dulu

Lepaskan tangan satu-persatu



Imbangkan badan.....


Luruskan tangan dulu



okey....dah stabil


Mama...tepuk la tangan...awliya dah bole duduk ni tau


alamakkkk, mama....tolong awliya, nak jatuh la.....!!!!


8 comments:

  1. alalaaaa tomeinya dh pandai belajar duduk

    ReplyDelete
  2. Awliya da besar da..skejap je masa berlalu kan ;)

    ReplyDelete
  3. hehehhe....comel jer cara dia jatuh huhuhhu

    ReplyDelete
  4. salam kak honey,

    ayang is here..hihi..

    cute lil girl..cptnya dh duduk..

    my boy dh 6 bulan tp blom bole duduk..bila msuk dlm walker,perghh lajuuu jek jln..org ckp bby boy ni agak leat skit perkembangan die kot..ntahlaa..

    ReplyDelete
  5. hai ayang,

    setiap bby ni xsama pkembgannya kan...ada yg cepat tang tu, lambat lak tang ni..xper la, yg pnting bby aktif n sihat...mgkn awliya ni kecik je bdnnya, x bambam pun, tu yg bdan agak ringan nak bergerak...

    ReplyDelete
  6. salam perkenalan...
    comelnya awliya dah pandai duduk..
    best kan bila dapat tengok perkembangan anak depan mata..
    tak sabar pulak saya nak tggu bby lahir..nak merasai semua ni.. :)

    ReplyDelete
  7. haii, comel nye dia dah duduk, baby sy semngat, nak meniarap pon susah dah 7 bulan ni..:(

    ReplyDelete

hanizamhuri@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...