Monday, August 1, 2011

alkisah DURIAN oh DURIAN

Ahad (31/07/11)

Semlam, hani dan en tunang ke Taman Warisan Pertanian, Persing 16 Putrajaya..ada Pesta Makan Buah-buahan Tempatan...bayar RM16 boleh makan sampai puas...ada durian, manggis dan rambutan..wwoooww, mmg saat2 yg kitaorg tggu utk membelasah mkn durian...maklum la, kitaorg berdua mmg 'hantu durian'..hahaha...tp kena mkn kat situ, xleh tapau bw balik yer !!!

kitaorg smpai dalam pukul 4 ptg...ramai jugak org ketika itu..pesta mkn ni bermula dari 27-31 Julai..
dari pukul 10.00 pg-10.00 mlm...tp hr ahad last day sampai kul 6.00 ptg jer...

di sana juga ada gerai2 jualan buah2an spt limau bali, mangga, nanas, mata kucing, dan dragon fruit.
sampai jer di sana, kami terus terjah kaw berpagar yang merupakan kaw MAKAN SMPI PUAS !!!


pilih...pilih..jgn xpilih...
pakai tangan pun bole !!!!


OMG....korang nak tau....kitaorg mkn lebih 10 biji durian...huahuahua
stop mkn pun sbb dah xleh nak masuk dah..
sampai en tunang ckp "mulut nak lg, tp perut kata xnak"
ye la...yg menanggung seksa perut, mulut tu cuma rasa jer kan.....

seriusss...kami bukan makan smpi puas, tp kami makan smpai MUNTAH !!!!
hani dah rasa pening kepala dan rasa nak muntah jer...sbb mkn terlalu byk
lama gak kitaorg dok kat kerusi tu tak bangun2 sbb rasa xlarat sgt...
dlm kul 5, kaw tu pn dah nak tutup, rezeki kami...org tu berikan sebungkus rambutan
utk dibawa balik...sbb rambutan byk sgt tak habis..untung gak kan bgn lmbt ni...

muka seposen.....*kepala berpinor-pinor*
  sebelum balik sempat beli buah mata kucing dan posing2 kjap...niat hati nak ronda2 sekitar putrajaya, tp disebabkan kepala
dah berpinar2..terus batalkan niat...dlm kete, hani dah terbaring menahan sakit kepala dan rasa mual...

moral of story: jgn mkn melebihi had....*wink*




No comments:

Post a Comment

hanizamhuri@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...