Monday, April 6, 2015

Short vacation:: Zoo Melaka

hurmmm....lama dah percutian ni. 2-3 bulan lepas rasanya.
baru sekarang nak buat entry heee...
sebenarnya ni percutiaan yang tak dirancang sangat..
saje godek-godek tengok promotion hotel...
sekali rasa nak pergi bercuti dekat-dekat je, nak bawa anak jalan-jalan
terus google hotel di Port Dickson, dah kata nak dekat-dekat je kan.

terus booked Primaland Port Dickson Resort & Convetion Centre (next entry baru review hotel ni ek). Menginap 1 malam je dan Check in pada hari Sabtu.
So, hari Sabtu cadangnya nak keluar rumah pagi-pagi sebelum subuh, cadangnya nak ke Zoo Melaka dulu sebelum ke PD. tapi biasalah bila ada anak ni, nak siapkan itu la..ini la....nak kena pujuk mandi la...
last-last keluar rumah kul 10.00 pagi gak. Masa ni cuaca masih redup sebab malamnya tadi ujan.


Kami sampai zoo melaka dalam pukul 12.30, matahari memang tengah terpacak panas la....
Ni kali pertama aku sampai zoo melaka, walaupun dah banyak kali pergi Melaka. Dulu tak heran pun tempat-tempat camni kan, tapi bila ada anak ni tempat macam ni la jadi pilihan hehehe.
Sampai je terus beli tiket yang berharga seperti berikut:

  • Dewasa: RM15
  • Kanak-kanak 3 tahun ke atas : RM 6
  • Warga emas: RM 6

Jadi kami beli 2 tiket dewasa je la RM30.00, untuk anak kami tak dikenakan bayaran sebab bawah 3 tahun kan.
Masuk je dalam snap gambar lepas tu terus cari tren, sebab malas nak jalan kaki pusing zoo.
eh, jalan kaki takpe lagi....ni tak larat mengejar 2 budak kecik tu tauuu
Tiket tren tu RM5 untuk dewasa. Untuk kanak-kanak tak ingat la berapa harga sebab anak kami kan freeee hehe...

Disebabkan naik tren, aku rasa sekejap je la nengok binatang tu semua kan. Tengok dari jauh kan, tak dapat mentelaah info-info haiwan tersebut. Lagipun zoo melaka ni tak la sebesar zoo negara. Pusing-pusing dah habis. Yang pastinya, anak-anak nampak happy sangat.

budak paling happyyyy :):)



xcited kakak dan adik tengok binatang


lembu...mooo moooo






'mama....elephant la' 









'ayah....please no smoking here ok'!!!


kusyuk tengok duck









tengah tengok show burung





Dalam pukul 2.00 petang ada show binatang. Masuk percuma je. Kalau nak pegang burung kakak tua ni dan bergambar, kena bayar RM5. 

Lama juga abiskan masa dalam zoo ni. Lepas tengok show, terus bawa budak-budak main dekat playground dulu. Dalam pukul 4.30 petang, kami keluar dari zoo.




dah penattt berjalan, minta upah aiskrim ngan gula-gula...ok la nak, sekali sekala takpe yerrrr...
slalu tak bolehhhhh, kang rosak gigi tau...



bye-bye zoo melaka....nanti kami datang lagi yeeerrr....



kakak minta belikan payung....panas katanya....


Lepas rehat sekejap, kami terus keluar. Cadangnya nak ke jalan ke bandar melaka, tapi rasanya bandar  melaka mesti jem, nanti sampai lewat pulak ke PD. So kami direct terus ke PD.


bersambung..............!!!









4 comments:

  1. Smlah...cik mah br g zoo melaka bulan 2 hr tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo ye ke...mesti happy gak anak2 cik mah ye....

      Delete
  2. lamnya takpergi zoo melaka tu..comelnya anak2 :) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...tq syira...anak2 kecil ni semua comel2 kan...muka suci murni la katakan....

      Delete

hanizamhuri@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...