Wednesday, July 27, 2011

DIY : Pomander Ball


hari ni nak cite pasal diy pomander ball...xde la diy sgt sbb senang bangattt nak buat ni....main cucuk2 jer...hehehe..sbnarnya hani pn xtau nak buat apa polmander ball ni, main beli jer...sbb ms g kedai tu brg yg nak dibeli xde, terus je mengarut beli bnda ni...xper2, nti leh pikir nak letak kat mana..maybe kat meja guestbook kot !!! atau bg bridemaid pegang...tp besar la pulak...*bingung*

masa mula2 tu nak beli bola polistrin, pastu nampak kat kedai tu tergantung polmander ball jenis mcm ni...terus la beli...

- bunga (ikut kaler yg korang suka)
- jaring bola tu xtau nama apa....huhuhu...

semua brg ni hani beli di ipoh..jalan kuala kangsar, ada deretan kedai di tepi jalan..
bunga tu harga RM 10 utk 4 jambak, jaring bola tu lak RM 10 utk 3 biji (saiz sederhana)..
ada jugak yg saiz kecil skit...hrga RM 10 utk 4 biji...



jom zoom lg dekat jaring bola tu...nampak x ada tajam2 tu??? 
haaa....kat situ la kita cucuk2 bunga tu..


okeh !! jom kita mula :

1. mula2 cabutkan bunga dari tangkainya...

   
2. asingkan siap2 ikut warna...senang bila nak cucuk2 nanti kan...


buat punya buat....adehhh bunga xckup la pulak....saje xnak beli byk sbb nak test je..so hani beli 
9 jambak...rasanya kena pakai lg 3 jambak...byk kos jugak utk sebiji bola tu...bunga je dkat RM 30 hengget...sekali pikir, xjadi la nak buat saiz besar....nak beli yg kecik jer la....tp apa nak buat ngan jaring bola yg besar tu pulak ekkk??? iishhh membazir betul la cik hani ni.....
separuh siap....ni lah hasilnya


*

*

*

*

*

*

*
 belah bawah tu xcukup bunga.....hahaha *gelak*

2 comments:

  1. cantik...1 pomander tu guna 4 jambak bunga tu eh..banyak gak..nida buat on bajet je, guna kertas tisu..huhu...
    mcm ni pomander ball nida
    http://3.bp.blogspot.com/-aVFpW3hvqyE/TesLKupWpyI/AAAAAAAAAWA/uxNbHP4PWms/s1600/050620111925e.jpg
    buruk je...huhu

    ReplyDelete
  2. nida:bkn 4 jmbak..tp 9 jambak..mmg kos byk gak..tu yg xjd nak buat.huhu..ok pe nida pnya tu..xla buruk sgt..bujet tu lg pntg sbnrnya kan..janji kita puas ati..

    ReplyDelete

hanizamhuri@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...