Sunday, November 27, 2011

Dugaan...pelbagai dugaan !!!


Orang cakap, bila nak buat benda baik...macam-macam dugaan datang.
Bila diri sendiri melaluinya, hanya KESABARAN yang menjadi penguat semangat.
Banyaknya dugaan yang datang, hati rasa bosan, kecewa dan nak marah jer. 
Ya Allah, kuatkan imanku....sesungguhnya marah itu datangnya dari syaitan yang direjam.

Entahlah, kadang-kadang tak tahu nak luahkan pada siapa. Takkan ada seorang pun yang akan memahami apa yang kita rasa. Kadang-kadang perkara yang akan menggembirakan kita, ia juga akan membuatkan kita sedih. Banyak....terlalu banyak. Biarlah diri sendiri yang melaluinya, biarlah hati ini yang menahan segala kesedihan.
Semoga hati ini terus TABAH.


5 comments:

  1. sabar yer hani...itu namnya dugaan!!! Dia bg ujian sekarang mana tahu esok2 dipermudahkan segala urusan. Insya-Allah kalau kita terus beristigfar dan sabar menempuhnya segala kepayahan hari ini akan menjadi mukjizat untuk menjadi lebih baik pada masa akan dtg. Insya-Allah...aku doakan semua berjalan lancar. Pengantin tak mo risau2 sgt yer!!! :)

    ReplyDelete
  2. sabar hani ... mmg syaitan berpusu pusu mengejar orang yang nak mendirikan masid nie .. erin pun same jugak dulu .. mls dah nak tgok doorgift .. mkcik semua buat ...


    last2 tgok dh siap ... suke

    ReplyDelete
  3. semoga urusan dipermudahkan..amin~

    ReplyDelete
  4. sabarlah hani....memg mcm 2 dugaan darah tengah manis ni....banyak besabau yerk....

    ReplyDelete
  5. sabar ya hani...biasa lah dugaan dah nak dekat-dekat ne lagi banyak...so banyak2 beristifar ok..take care...

    ReplyDelete

hanizamhuri@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...