KLIK SINI

Friday, September 23, 2011

Sijil Kebenaran Berkahwin


Disebabkan semalam hani cuti kerana menghadiri rehearsal konvokesyen di UKM...
(yeeeaaaa....sabtu nti hari yg ditunggu2)
waktu luch hour, hani temankan incik tunang hantar borang kebenaran berkahwinan 
di JAWI...nasib baik kaunter buka time lunch hour..

Lepas hantar borang ke kaunter, tggu nama dipanggil utk buat bayaran sebanyak
RM5, then tggu lagi sehingga sijil siap...nasib baik xlama sgt la...dalam 45 min je di
JAWI.

Pegawai minta check semua maklumat...klu betul semua, dah setel...
Sijil kebenaran berkahwin ni perlu disertakan sekali dalam borang permohonan bakal
pengantin perempuan nanti....

Utk bakal pengantin perempuan, just nak share...korang buat la 1 salinan photostat borang kebenaran berkahwin ni...simpan sendiri. Sebab ada kawin satu ofis hani ceritakan pengalaman adik lelakinya 
yg bernikah di Penang, org pejabat agama (tok kadi) tak bawa borang tu..dan pengantin perempuan pulak 
ingatkan pihak lelaki dah ambil borang tu,
aduussss....nak tak nak pihak lelaki kena pegi pejabat agama pulak, 
bayangkan lah masa tu dah nak bernikah dah..
nasib baik ada pasangan lain yang nak bernikah juga, so dahulukan meraka....dan sempatlah pihak lelaki ni ambil borang tu....naya je kan...

Ye la, kdg2 benda tak dijangka kan....nak jadi
so, bila dah dgr pengalaman org....kita pun ambillah iktibar
mana2 yang patut....utk keselamatan 

Borang ni sah selama 3 bulan shj dari tarikh dikeluarkan.
Pandai2 la korang bujet masa nanti yer...
Jgan terawal pulak.



2 comments:

  1. hani..borang ni hani amek sendiri ye? coz tok kadi nida tu cakap,dia akan amek dari jaip n simpankan..cana ye?

    ReplyDelete
  2. hani pn xsure.tp rasanya tok kadi yg akan amikkan.tp better kita simpan satu salinan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...